Kan ik wachten op de reparatie?

Nee, in principe niet. U kunt uw auto ’s ochtends tussen 08:30 en 09:00 bij ons achterlaten en wij bellen of sms’en u als de auto opgehaald kan worden. Voor kleinere werkzaamheden of reparaties (denkt u aan bijvoorbeeld ruitenwisserbladen vervangen, wielenwissel of een nieuw lampje monteren) kunt u vaak wel even wachten. Dit is altijd in overleg met ons.

 

Wat is jullie uurtarief?

€ 95,- incl. BTW

 

Ik wil graag een ander stuurwiel/andere koplampen/achterlichten laten inbouwen, doen jullie dat ook?

Nee, wij bouwen geen andere koplampen of achterlichten in (bijvoorbeeld halogeen naar LED) Wij raden u aan op zoek te gaan naar een inbouwspecialist.

 

Waarom is een accu zoveel duurder bij jullie dan de accu die ik online heb gevonden/door de ANWB is geplaatst?

Wij plaatsen uitsluitend originele accu’s welke ingeleerd worden op de auto. Voor meer informatie over accu’s en het inleren daarvan verwijzen wij u graag naar www.vagcarservice.nl/accus-trekhaken/

 

Ik wil graag cruise control laten inbouwen, doen jullie dat ook?

Ja, op sommige modellen auto’s kunnen wij achteraf cruise control inbouwen. Voor de mogelijkheden kunt u ons een mail sturen met daarin uw kenteken. Wij bekijken dan of het mogelijk is en maken een passende offerte voor uw auto.

 

Mijn auto is gechiptuned maar moet een software update krijgen. Ben ik mijn chiptuning dan kwijt? En kunnen jullie deze herstellen?

Ja, bij het updaten van de software wordt een eventuele chiptuning onherstelbaar verwijderd. Wij kunnen geen nieuwe chiptuning installeren. U zult de auto dus weer moeten laten chiptunen bij een specialist.

 

Ik rijd in een leaseauto, kan ik bij jullie het gratis onderhoud laten uitvoeren?

Leasemaatschappijen willen dat hun auto’s worden onderhouden door een dealer. Wij zijn weliswaar specialist maar geen dealer, wij kunnen het onderhoud dus niet kosteloos voor u uitvoeren.

 

Ik heb mobiliteitsgarantie vanuit de dealer, kan ik bij jullie onderhoud laten uitvoeren?

Vaak is een van de voorwaarden van de mobiliteitsgarantie dat het onderhoud wordt uitgevoerd door een dealer. Wij zijn weliswaar specialist maar geen dealer, wij kunnen het onderhoud dus waarschijnlijk niet voor u uitvoeren zonder dat uw mobiliteitsgarantie komt te vervallen. Bij twijfel kunt u het beste even contact opnemen met uw dealer.                                                                                                                                                                                                              NB: DE FABRIEKSGARANTIE VERVALT NIET

 

Ik heb nog fabrieksgarantie op mijn auto, kan ik bij jullie onderhoud laten uitvoeren?

Zeker, dat is geen probleem. De fabrieksgarantie vervalt niet.                                                                                                                                                                                 LET OP: Eventuele mobiliteitsgarantie vervalt waarschijnlijk wel als u onderhoud laat uitvoeren door ons. Vaak is een van de voorwaarden van de mobiliteitsgarantie dat het onderhoud wordt uitgevoerd door een dealer. Bij twijfel kunt u het beste even contact opnemen met uw dealer.

 

Kunnen jullie de batterij vervangen van een key protector beveiligde sleutel?

Nee, dit kunnen wij niet. U kunt het beste contact opnemen met een firma die key protectors levert.

 

Hebben jullie leenauto’s met een automaat?

Nee, wij hebben uitsluitend handgeschakelde leenauto’s

 

Ik heb de batterij van mijn handzender vervangen maar hij doet het nog steeds niet, heb ik iets verkeerd gedaan?

 U heeft waarschijnlijk een batterij gebruikt welke niet sterk genoeg is voor de handzender. Wij adviseren u een A-kwaliteit (bijvoorbeeld Varta of Duracel) batterij te gebruiken. Als u een goede kwaliteit batterij hebt gebruikt en de handzender doet het nog steeds niet dan zou de sleutel wellicht opnieuw ingeleerd moet worden. Neemt u contact met ons op om een en ander te overleggen.

 

Mijn auto is toe aan een onderhoudsbeurt maar ik weet niet precies wat dat nou inhoudt. Moet ik een kleine of grote beurt laten uitvoeren? 

Vroeger had een auto grof gezegd om de beurt een kleine of grote beurt nodig. Vanwege de verschillende onderhoudsintervallen voor de verschillende filters en onderdelen is dit echter niet meer zo makkelijk op voorhand te zeggen. 

Geen zorgen, wij plannen bij twijfel altijd een onderhoudsbeurt in zonder te specifiëren of het een “kleine” of “grote” beurt is. Als uw auto hier is kijken we aan de hand van de kilometerstand en het serviceboekje wat er de laatste keren is gedaan. Vervolgens bekijken we de staat van de auto en komen zo tot een advies wat er nu nodig zou zijn. De geadviseerde werkzaamheden worden uiteraard altijd telefonisch overlegd en pas na uw toestemming uitgevoerd.

 

 Is uitlijnen niet hetzelfde als balanceren?

       Nee, het balanceren van banden is een handeling die wordt uitgevoerd bij het wisselen of vernieuwen van de banden. Bij het balanceren van banden         wordt het gewicht door middel van loodjes gelijkmatig verdeeld over de banden waardoor de wielen zonder trillingen rollen. Uitlijnen is het

       aanpassen van de hoek waarin de wielen staan.